Monday, March 23, 2015

Mucenici Muntenesti






      Imi amintesc de copilarie cand pregateam acesti mucenici in casa alaturi de mama si sora mea. Mi se parea extraordinar dispozitivul de facut opturi, si ma sacaia cand incepeam sa prind miscarea si sa ii fac mai repede, dar se bloca partea metalica ce impingea mucenicii afara, schimband usor pozitia si astfel nu mai intra inapoi in aparat decat ajustat cu mana.

      Acum nu mai avem de ce sa ne chinuim sa facem aluatul, sa facem mii de 8-uri si sa-i lasam la uscat ca mai apoi sa-i preparam, pentru ca se gasesc pe toate drumurile. Recunosc ca eu imi cumpar mai multi in perioada sarbatorii mucenicilor sa mai pot face de-a lungul anului. Am vazut totusi ca se mai gasesc si la ceva timp dupa ce trece sarbatoarea ... bucuria mea :)

      Este un desert foarte usor de facut si e minunat ca iese extraordinar de bun si folosind doar putin zahar.


      Ingrediente:

- 200 g mucenici (o punga)
- 1/2 lingurita sare
- 1,3 l apa (adica 1300 ml)
- 4-5 linguri zahar tos
- 4-5 linguri nuca macinata
- 1/2 lingurita scortisoara
- esenta de rom


      Se pune apa la fiert cu sare, daca iti plac cu mai mult lichid poti fierbe 1500 ml apa. Cand fierbe apa se pun mucenicii amestecand din cand in cand in ei pentru a nu se prinde. Cand sunt aproape fierti (asta va dura cam 40 de minute) adauga zaharul. E bine sa incepi cu 4 linguri, le lasi sa fiarba 1-2 minute si gusti din zeama sa vezi daca mai trebuie indulcita sau nu. Acum pui nuca si cateva picaturi de esenta de rom, eu folosesc fiolele cu esenta, si scortisoara, le mai lasi sa fiarba putin, cam 5-10 minute, amestecand des ca se va prinde si mai repede cu nuca adaugata, si asta este tot.

      Se servesc calzi, cu nuca macinata si scortisoara presarate pe deasupra.



      Sfaturi:

      - stiu ca pe punga scrie ca fierb in 15-20 de minute, dar niciodata nu a durat doar atat

      - scoate cate un 8 si taie-l cu lingura, daca inca este alb in interior inseamna ca mai trebuie fiert

      - se spune ca daca ii pui inainte sa inceapa apa sa fiarba se vor rupe, nu stiu cat de adevarat este dar stiu sigur ca nu vor ramane toti intregi indiferent ce ai face, o parte din ei tot se vor face bucati

      - daca nu iti plac atat de scazuti, fie pui mai multa apa la fiert, cum am spus mai sus, fie nu mai adaugi nuca la fiert ci doar presari in farfurie peste ei

      - dintr-o punga ies 3 portii sanatoase


Incearca si reteta de Mucenici Moldovenesti (Umpluti) 😘

                           
                                                                                                          Bon Appétit! 



No comments:

Post a Comment